arabtjejen

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Mina och mammas hästar :]

Av Rebecka - 28 september 2011 22:50

Kom ju en röst på att jag skulle berätta lite mer om hästar i omröstningen, och då kan jag ju lika gärna börja med att berätta om våra egna hästar lite mer :)


Al Hilal


Al Hilal är min häst (eller mammas då, men mest min ;) som vi köpte för ungefär 2 år sen, då han stod i ett westernstall, CBS Training, hos Pernilla Berndtsson. Då hade han alltså varit westernhäst hela sitt liv. Hade alltid westernsadel och träns när jag var där och provred, men vi började omskolningen till dressyr så fort vi hade fått hem honom till Mjölorp, där vi var innan vi flyttade till Rappestad.

För snart ett år sen flyttade vi honom till Rappestad, med tanke på träningsmöjligheterna eftersom jag redan då var lite sugen på att börja tävla.

Det senaste halvåret har han och jag varit på små lokala tävlingar, det har aldrig blivit några placeringar, men en gång har vi faktiskt kommit sexa och sjua, vilket är riktigt bra med tanke på att han inte är så bra på dressyr egentligen ;)

Han är ett arabiskt fullblod, född 2004 och hans mamma och pappa heter Acesa och Mc Cashmere :)

Al Hilal betyder 'halvmånen' på arabiska, och han döptes till det pga. hans stjärn i pannan som ser ut som en halvmåne, han kallas för Ylle-Bylle, eller bara Ylle   

  

Foto taget av Anna Järpe :)


Golden Noble


Golden Noble, eller Nobell, är mest mammas häst, men jag rider honom när hon inte hinner eller inte kan nån dag. Han är ett fullblod på 17 år och var tidigare galoppör, men hade inte riktigt några större framgångar på galoppbanorna. Även han stod i Mjölorp förut, men vi fick stallplats i Rappestad för honom för några månader sen, och det har funkat jättebra att byta hem :)
Nobell har mest varit riden i dressyr, då han inte varit skadad, men nu har mamma även börjat hoppträna lite med honom, vilket både hon och han tycker är riktigt kul :)


    

Nobell och mamma, även denna bild tagen av Anna Järpe :)


Tja, har inte så mycket mer att säga om just detta ämne right in this moment, men gör så, är det något ni vill ska vara med/ändras, hör av er, skriv i gästboken eller något, så lovar jag att fixa det så gott det bara går:) LOVAR!

 
 
Ingen bild

loveolive

29 september 2011 14:04

Becka! hittade äntligen till din blogg! vad fiiin!<33333 tar med tröjan imorgon!!!

Rebecka

29 september 2011 18:21

Hej! Roligt att du gillar den ;) Jättesnällt av dig:D

 
Ingen bild

loveolive

14 oktober 2011 18:56

Becka! Jag vet att du blir arg men, det var inte meningen!!!! :( <33333333
Hoppas att det blir bättre snart!!!<3333333
Kan du inte skriva om du vet vem? <3333333

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka - 10 januari 2012 20:55

Så ska alltså gå och lägga mig snart, måste bara fixa väska inför imorgon, åker till stallet direkt efter skolan nämligen, så är väl där vid fyra ungefär, så har jag lite dagsljus kvar till promenad med Ylle. Hoppas jag, perfekt i så fall. Hur jag sk...

Av Rebecka - 9 januari 2012 22:12


Efter lektion i Rappestad med Pampas var det hem, och bara slappna av. Inga läxor, ingenting. Tog lite tid för mig själv och skämde bort mina naglar, igen. Förra gångens omsorgsfulla målning har redan gått bort, och dekoren trillade av snabbt, skyl...

Av Rebecka - 8 januari 2012 11:21

Vet inte riktigt varför jag inte skrev något igår, hade ju mycket att skriva om! Hade Steppis på ridlektionen och gud vad jag fick kämpa! Men emellanåt gick hon rätt bra. Sen var det snabbt hem, byta om och så fira treåriga kusinen. Grattis Sophie, i...

Av Rebecka - 6 januari 2012 21:45


Sovmorgon, ut till stallet vid tolv, kväll då man bara slappnar av. Det har inte blivit många sådana dagar här på lovet, kommer kännas helt fel att komma tillbaka till skolan! Har i alla fall gjort verkligen ingenting ikväll, förutom att ordna mat ...

Av Rebecka - 5 januari 2012 19:46

Ännu en heldag i stallet! Ordnade allting till Ylle på förmiddagen, så kändes skönt att allt var klart sen, så det var bara att njuta av promenaden med honom. Sen fick jag göra i ordning och rida fram Luzy åt Lotta, och så fick jag även rida Ciwi lit...

Presentation


Välkommen till mitt liv, hoppas du vill dela vad jag tänker på och skriver.

Vill du kontakta mig?
Mejl: rebeckaselhag@gmail.com

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Musik


Ovido - Quiz & Flashcards