arabtjejen

Alla inlägg den 27 september 2011

Av Rebecka - 27 september 2011 21:12

Tänkte att jag bara skulle longera Ylle idag, då jag inte ridit på några dagar, men då hittar jag ingen longerlina! Alla våra som varit i skåpet fanns inte där, och hittade ingen i ridhuset eller någonting! Till slut frågade jag Göranssons om de hade någon de kanske kunde låna ut, och det hade de! :D Upptäckte sen att jag saknade ett "riktigt" longerspö, men tog ett vanligt dressyrspö för denna gång ;) Sen gick jag ut på stora sandbanan och longerade i ca. 20 minuter. Gick superbra!:)

Mamma hade bara precis börjat rida när jag var färdig, så jag knäppte av linan från grimman, höll det bara i handen och sen körde jag lite horse man-ship, än är inte alla westerngrejer borta ;) Bara gick framför honom, både på rakt och böjt spår, fick honom nog rätt förvirrad med alla de oförutsagda vägarna jag gick, men han följde efter och jag är SÅ stolt över honom! <3

Sen undrade Christine om jag kunde hjälpa de små som precis ridit att ta ut lite ponnysar, och självklart ställer man upp, de var alla ivriga över att få ta ut en häst till hagen och gjorde precis som jag sade åt dem, duktiga ungar :)

Har nu suttit en stund och knåpat ihop ett bra diagram på excel, låter enkelt, men det tog lång tid innan jag blev helt nöjd :P

Nu är det klart i alla fall, och jag kan gå och lägga mig med gott samvete :)


Antal ggr idag: 2


Kram!  

Av Rebecka - 27 september 2011 06:58

Bussen kommer inte förrän ca 25 minuter, så passar på att skriva ett kort inlägg :P Vanliga lektioner idag, musik, engelska, matte (YES!), språk och NO. Varför har vi NO bara tre gånger i veckan förresten? Orättvist, när andra klasser har fyra :/

Sen när jag kommit hem ska jag väl skriva klart min recension och repetera lite spanska, och sen ut till stallet :)

Skriver mer ikväll.


Kram så länge!<3

Presentation


Välkommen till mitt liv, hoppas du vill dela vad jag tänker på och skriver.

Vill du kontakta mig?
Mejl: rebeckaselhag@gmail.com

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Musik


Ovido - Quiz & Flashcards